1 iunie 2009

in a manner of speaking...




... a trecut aproape un an şi jumătate. In a manner of speaking, nu trebuie să-ţi pui viaţa "în aşteptare" pentru nimeni. Nici măcar pentru tine. Nu merge AICI? Încearcă DINCOLO. Ţăranii din Polovragi au o vorbă apropo de acest "DINCOLO", foarte filozofică, în esenţa ei: DINCOLO este mereu locul în care DOAR CEILALŢI ajung, niciodată tu. Tu, în calitate de gazdă/cerber şamd. DINCOLO le este rezervat doar nou-veniţilor. Celor speciali.
Aşadar, aproape un an şi jumătate. Niciodată până acum n-a fost o socoteală atât de dureroasă, prin prisma faptului că, după 30 de ani, timpul începe să curgă în sens invers. Şi, chiar dacă nu vrei, trebuie să începi să tai în carne vie. Trebuie să elimini tot ce-ţi face rău pe termen lung. Iar oamenii au un obicei idiot de a îmbrăca lucrurile astfel încât să le facă bine, de frică sau din alte motive ruşinoase, aşa că le spun aveţi grijă! Şi nu numai ei, ci şi eu. Copilul nematurizat, care aleargă încă după fluturi.
In a manner of speaking, a trecut prea multă vreme ca să mă mai plâng că nu ştiu despre ce este vorba, că nu am toate detaliile la dispoziţie. Sunt aici, între palmele mele, în fiecare zi. Am "copii cu blană", în lipsă de altceva. Uneori, mă gândesc că ei îmi stau în cale, dar nu e aşa. Sunt doar nişte suflete care s-au aciuat pe lângă mine, în două seri de iarnă când ieşisem prea tare din mine ca să mai pot primi pe altcineva. Şi i-am primit pe ei. Ei sunt acum familia mea imediată.
In a manner of speaking, viaţa mea nu a fost mai mult decât un vis, până acum. Fără planuri, doar o planare. Pe deasupra tuturor şi pe deasupra mea. Mi-am irosit jumătate din viaţă? Sper că nu. Îţi trebuie ceva curaj, ca să priveşti continuu în afara ta. Dar să nu te miri când nu vei mai găsi pe nimeni înăuntrul ei.

16 comentarii:

AndreiAntipaticul spunea...

Well ma bucur daca felul meu de a fi ti-a fost de ajutor. Cum spuneam... daca esti prea inchistat intr-o directie si spui ca oamenii mari ca stii cum merge viata, o sa fie ca tine dar o sa pierzi the mixed enjoyment and pure funnyness of life itself:) Take care you big kid si la multi ani deja pentru miercuri! :)

Laura Ion spunea...

spun doar atât: începi să revii. Oricum, alergatul tău după ... fluturi e-n zig-zag (minor-major-minor-major, adică: şi copilăreşte, dar şi ca un experimentat lepidopterolog)

eM spunea...

Hmm, as zice ca iti trebuie curaj sa te uiti inauntrul tau, sa dai la o parte plantele agatatoare si uscaturile care esti, sa iti obisnuiesti ochii cu primele raze de lumina si sa incepi sa respiri aerul plin de tine, de secretele tale, de minciunile tesute cu rabdare si apoi sa incepi sa le ordonezi. In liniste, poate fredonand usor, treaza, singura si fara frica. Abia ai deschis usa, ai realizat ce vei gasi inauntru dupa ce vei fi facut primul pas, acum mai ramane sa te hotarasti: inainte sau inapoi? :)

Irina spunea...

@Andrei: multumesc si eu. De fapt, e vorba de marti;)

Irina spunea...

@Laura: hehehe, mai am pana la stiinta. Sa crestem mari! :)

Irina spunea...

@Marina: aievea, zic, ca uneori hatisurile sunt minunate. Insa trebuie privite/admirate cu grija, pentru ca sufoca. Tu stii asta mai bine decat mine;)

eM spunea...

Pai n-a zis nimeni ca este usor.. Este poate cea mai grea aventura pe care o poti incepe. Problema este ca, si vorbesc tocmai pentru ca eu stiu :), de cele mai multe ori evitarea este calea mai usoara si cea pe care o si alegem. Pana in ziua cand pur si simplu nu mai merge asa si trebuie reconfigurat traseul :)

Alina spunea...

In sfarsit, se simte adevarul :) Bravo, frumoasa revenire :)

AndreiAntipaticul spunea...

Tu mi-ai zis ca ziua ta e miercuri:) In rest ti-am mai spus...o sa simti cand nu vei mai putea asa...si se pare ca simti... e doar inceputul. Oricum... mare aglomeratie azi in orasul interior:)

Irina spunea...

@Marina: da, inteleg. Important e sa nu dai peste vreun sens interzis (din partea altcuiva decat a ta, adica).

Irina spunea...

@Alina: ce ma bucur ca te oprisi si pe la mine :) Cat despre adevar, imi doresc din tot sufletul sa nu fie o alarma falsa. Pentru ca de la adevar la "aplicarea" lui... e cale lunga.

Irina spunea...

@Andrei: nu conteaza zilele, conteaza ideea cu care te trezesti dimineata ;)

Alina spunea...

Asa-i, dar am o presimtire ca nu-i doar o alarma falsa :) Adica asa se simte din ce-a "transpirat" scriitura ta.

Irina spunea...

@Alina: e clar, ti-a spus un spiriduuus! Altminteri, n-aveai de unde sti:P

andrei spunea...

"Banubadabanu....bada"
Maine te trezesti cum vrei dar in seara asta baga guma de mestecat:))
0. La multi ani Irinuca!

Alina spunea...

Ce-i drept, mai aud voci din cand in cand :) Chiar azi mi-a zis una ca e timpul sa-ti zic La Multi Ani! :) Si sa ai liniste si sanatate.