24 august 2009

începe şcoala! :)

Discuţie la magazinul de cartier, vinerea trecută, în timp ce aşteptam la coadă la casă.

Băiatul: Uite vocabulare! Vocabularele sunt foarte importante la şcoală!
Fetiţa: Da? O să îmi trebuiască vocabulare în clasa I?

B: Normal! Şi îţi mai trebuie caiet de tip I, de tip II, caiet de ştiinţe...
F: Şi vocabular, nu?
B: Păi da, ce-ţi ziceam mai devreme? Vocabular, da!
F: Doar în clasa I?
B: O să vezi tu...
F: Uite şi creioane, caiete, săpunuri şi... şi... astea ce sunt? A, LICHIDE!!!

Fetiţa începuse să facă, uşor-uşor, tot inventarul rafturilor din jurul ei. M-am întors să văd de unde veneau ciripelile astea vesele şi-am dat peste doi fraţi apropiaţi de vârstă, slăbuţi, cu pielea arsă de soare şi ochii căprui şi vioi. Băiatul o opri atunci pe fetiţă destul de tăios:

B: Mai taci! Taci din gură! Se uită lumea la noi...
F: Uite şi săpunurile, şi tigăile, şi lingurile... şi vocabularele!

B: Taci, taci din gurăăă! şuieră băiatul

Atunci interveni bătrânul cu păr alb, pălărie de paie şi cu aceiaşi ochi căprui ca şi nepoţii lui:

Bunicul: Las-o, Andrei, să vorbească! Măcar nu e mută ca tine!

2 comentarii:

Irina spunea...

Mi se face un pic frică, atunci când pui doar :). Pare că ai mai multe de zis, dar... nu ştii cum să le aşezi în pagină. Am ce ce să-mi fie frică? :)

Alina spunea...

:)) nu, dar nu vreau sa zic. Eu sunt Andrei-ul din poveste :)